Przedszkole w ruchu

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI "ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE"

Po trzech miesiącach sportowych zmagań pragniemy przedstawić, w jaki sposób realizowana była w naszym przedszkolu akcja „Ćwiczyć każdy może”, a działo się naprawdę sporo.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBSZAR 1 

Wychowanie fizyczne – zajęcia edukacyjne

Dobrze wiemy jak istotne znaczenie posiada aktywność ruchowa dla rozwoju osobowości każdego dziecka. Wiedza ta była dla nas kluczowa podczas organizowania wszelkich zajęć i aktywności sportowych.  Dokładaliśmy wszelkich starań, aby dostarczyć naszym dzieciom jak najwięcej okazji do uczestniczenia w ciekawych i kreatywnych zajęciach. Staraliśmy się tak organizować aktywności, aby zaproponowany podczas nich ruch był sposobem wyrażania i poznawania siebie, okazją do nawiązywania interakcji ze środowiskiem społecznym, a przede wszystkich źródłem radości i okazją do odreagowania, wyładowania nagromadzonej energii.

Nasze dzieci  regularnie, dwa razy w tygodniu uczestniczą w zajęciach i zabawach gimnastycznych, podczas których wykonują indywidualne ćwiczenia z przyrządami, ćwiczenia przy muzyce, grają w gry zespołowe lub rywalizują na torach przeszkód.

Jednym z przyrządów cyklicznie wykorzystywanych podczas pracy z dziećmi jest chusta animacyjna. Zabawy ruchowe z jej wykorzystaniem to nie tylko doznania motoryczne, ale również wielozmysłowe. Stymuluje ona wszechstronny rozwój dziecka. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem chusty animacyjnej są bardzo wyczekiwane przez dzieci i cieszą się wielką popularnością. 4 - latki wiedzą coś na ten temat…. 

 

SCENARIUSZ ZABAW RUCHOWYCH Z CHUSTĄ ANIMACYJNĄ

MIEJSCE:  Sala przedszkolna

GRUPA- 4 latki

CEL GŁÓWNY:

  • kształtowanie cech motorycznych poprzez zabawy ruchowe.

CELE OPERACYJNE:

  • rozwijanie u dzieci szybkości, koordynacji ruchowej, zręczności,
  • dzieci potrafią wykonać polecenia nauczyciela,
  • dzieci umiejętnie realizują poznane reguły,

METODY:

  • słowna,
  • praktyczna,
  • aktywizująca,

FORMY:

  • grupowa,
  • zespołowa,

POMOCE:

  • magnetofon, płyta z muzyką, chusta animacyjna,

OBSZARY PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  • 5.4 Uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej,

PRZEBIEG:

1.   ZABAWY UŁATWIAJĄCE WZAJEMNE POZNANIE I INTEGRUJĄCE GRUPĘ.

  • „ Kogo brakuje”- uczestnicy stoją w kręgu z zamkniętymi oczami. Prowadząca wybiera osobę (może być ich więcej), która wchodzi pod chustę. Następnie wszyscy otwierają oczy i odgadują kto jest pod chustą.
  • „Przebieganie pod chustą”- uczestnicy podnoszą i opuszczają chustą. Prowadzący mówi kto ma zmienić miejsce np.: przebiegają Ci, którzy mają na sobie kolor…, osoby, które mają siostry… itp.

2.    ZABAWY ĆWICZĄCE WSPÓŁDZIAŁANIE

  • „Bilard”- grupa wachluje chustą na której jest piłeczka. Ma ona wpaść do otworu na  środku chusty. - „Sztorm”- wrzucamy balon na chustę, który podczas wachlowania nie może wypaść  z chusty.

3. ZABAWY ĆWICZĄCE ZWINNOŚĆ, ZRĘCZNOŚĆ, SZYBKOŚĆ

  • „Rybak i Rybka”- uczestnicy stoją w kręgu trzymając brzeg chusty. Wybieramy 2 osoby, które przyjmują role rybaka i rybki. Rybak wchodzi na chustę (bez butów) i stara się złapać pływającą w wodzie rybkę. Bawiący się falują chustą utrudniając w ten sposób zadanie rybakowi. Gdy ten złapie rybkę następuje zmiana par.
  • „Szukaj koloru”- chusta leży na podłodze. Dzieci chodzą wokół chusty, na sygnał dzieci wchodzą na odpowiedni kolor.

4. ZABAWY CHUSTĄ

  • „Muzyczna fala”- dzieci trzymają rozciągniętą chustę, grupa porusza się w takt melodii falując chustą. Prowadzący przygotowuje różne fragmenty muzyczne.
  • „Gwiazda”- uczestnicy leżą na chuście, nogi skierowane do środka chusty-leżąc wykonują polecenie:

Turlamy się raz w jedną stronę-raz w drugą,

Podajemy sobie ręce-na sygnał podnosimy je za głowę,

Trzymając się za ręce podnosimy nogi do góry.

NA ZAKOŃCZENIE:

Wyciszenie przy muzyce relaksacyjnej, leżenie na plecach, swobodny wdech i wydech powietrza. 

 

ZABAWY NA ŚNIEGU 

Doskonałym sposobem na rozwijanie sprawności fizycznej i propagowanie zdrowego stylu życia były również zabawy na śniegu. Zabawy ruchowe na śniegu wprowadzały dzieci w tematykę sportów zimowych. Przewracanie się na miękki puch, rzucanie śnieżkami, lepienie bałwana, zjeżdżanie na sankach to dla dzieci wspaniała zabawa. W takich zajęciach uczestniczyły dzieci z grupy 3 – latków. Maluchy po wspólnych zajęciach wróciły zmęczone, z rumieńcami na policzkach i uśmiechnięte, miały mnóstwo wrażeń do opowiedzenia.

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH PRZEPROWADZONYCH W GRUPIE DZIECI 3 - LETNICH

 „BEZPIECZNE ZABAWY ZIMĄ”

MIEJSCE: przedszkolny plac zabaw.

CELE OGÓLNE:

  • Kształtowanie cech motorycznych.
  • Utrwalanie  zasad bezpiecznych zabaw na śniegu.

CELE OPERACYJNE:

  • Dziecko kształtuje umiejętność chodzenia po śladach.
  • Ćwiczy mięśnie brzucha, nóg, ramion

METODY:

  • słowna,
  • praktyczna,
  • aktywizująca

OBSZARY PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  • 5.4 Uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, w sali gimnastycznej.

PRZEBIEG:

1.       Rozmowa w sali przedszkolnej dot. tematu zajęć , przebiegu oraz zachowania bezpieczeństwa podczas zabaw na placu zabaw.

2.       Wyjście do szatni i założenie odpowiedniego stroju.

3.       Wyjście na plac zabaw.

4.       Zabawa orientacyjno-porządkowa „Zapamiętaj swoją parę”

  • Dzieci dobierają się parami. Mają zapamiętać, kto z kim stoi. Na sygnał nauczycielki  dzieci biegają swobodnie wymijając się zręcznie, na następny sygnał chwytają swoją parę i maszerują razem kilka kroków.

5.       „Ślady na śniegu”- odbijanie śladów butów na śniegu i porównywanie ich wielkości

6.       Zabawa ćwicząca zwinność „Chodzenie po śladach”.

  • Nauczycielka wyznacza śladami na śniegu trasę, którą mają pokonać dzieci chodząc po tych samych śladach.

7.       Zabawa ruchowa z elementem podskoku „Jak chronimy się przed zimnem”.

  • Dzieci naśladują tupanie nogami, chuchają w dłonie, wymachują rękami, podskakują.

8.       Wielozmysłowe poznawanie śniegu.

  • Dzieci  bawią się śniegiem, toczą kule, rzuty kulkami śnieżnymi do celu, odciskają „anielskie” ślady.

9.       „Kulka w górze, kulka w dole”- skłony z kulką śnieżną trzymaną w dłoni.

10.   Zabawy z wykorzystaniem sanek. Nauczycielka wozi dzieci sankami.

11.   Zabawa badawcza „Jaki jest śnieg?” Zbieranie śniegu do pojemnika w celu zabrania go do sali i                       obserwacji.

12.   Marsz w parach do przedszkola.   

    

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBSZAR 3

Edukacja zdrowotna - Rola aktywności ruchowej w życiu

 

Aby uświadomić dzieciom jak ważną rolę odgrywa w naszym życiu ruch i uprawianie sportów bez względu na porę roku zaproponowaliśmy zestaw zabaw na świeżym powietrzu.

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ NA BOISKU PRZEDSZKOLNYM

TEMAT: Chcemy być sprawni - zajęcia sportowe na boisku przedszkolnym. 

GRUPA  4 – LATKI

CEL GŁÓWNY:

  • kształtowanie sprawności fizycznej , zwinności , koordynacji wzrokowo – ruchowej podczas zabaw sportowych .

CELE OPERACYJNE:

  • dzieci poprzez ruch dbają o sprawność fizyczną , zdrowie i własne bezpieczeństwo
  • dzieci prawidłowo korzystają z urządzeń gimnastycznych i sportowych
  • dtrzymają prawidłową postawę podczas zabaw sportowych
  • dzieci radośnie spędzają czas

METODY PRACY :

  • metody aktywizujące w sferze ruchowej i sprawności sportowej

FORMY PRACY :

  • zabawy ruchowe i sportowe prowadzone w zespołach, z całą grupą i indywidualnie

POMOCE :

  • bramki do piłki nożnej;
  • piłki
  • kosze do koszykówki oraz piłki do kosza
  • hoola-hoop – obręcze
  • bujaczki, zjeżdżalnia, elementy do wspinania, boisko do biegania.

PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

  • 5.4 dziecko  uczestniczy w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku, na sali gimnastycznej;
  • 6.5 dziecko samodzielnie i bezpiecznie organizuje sobie czas wolny w przedszkolu, ma rozeznanie gdzie można bawić się bezpiecznie.

 

PRZEBIEG SPOTKANIA:

Powitanie dzieci na boisku przedszkolnym . Krótka informacja na temat proponowanych przez nauczyciela zabaw sportowych . Zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń gimnastycznych i sportowych. Dzieciom zainteresowanym samodzielnym  kreowaniem zabaw ruchowych przypomnienie zasad koleżeńskiego zachowania.

PROPOZYCJE ZABAW SPORTOWYCH:

  • Strzelanie piłką do bramki – indywidualnie
  • Kopanie piłki po boisku
  • Próby grania piłką na jedną bramkę – zespołowo
  • Rzuty piłką do kosza z miejsca
  • Zdobywanie jak największej ilości celnych rzutów
  • Rzuty do kosza z podskoku
  • Zabawy na przedszkolnej altanie – hoola- Hoop
  • Do zabaw ruchowych kreowanych przez dzieci udostępnienie bujaczek , zjeżdżalni i elementów drewnianych do wspinania.
  • Zabawy porządkowe – zbieranie piłek , obręczy . Krótka rozmowa na temat tego która z zabaw była najbardziej atrakcyjna.

      

WARSZTATY KULINARNE

Aktywność fizyczna i właściwa dieta  to nieodłączne elementy zdrowego stylu życia. Bowiem wpływają na naszą kondycję, dobre samopoczucie, słowem – zdrowie. Dlatego też chcąc wykształcić u dzieci nawyki zdrowego stylu życia postanowiliśmy zorganizować warsztaty kulinarne pod hasłem „Witaminowy zawrót głowy”

Dzieci ubrane w fartuszki, kolorowe chustki na główkach miały okazję poczuć się jak prawdziwi kucharze. Na sali przygotowane były odpowiednie stanowiska pracy. Były to nasze pierwsze tego typu warsztaty i odbyły się w dwóch częściach. 

 

WARSZTATY KULINARNE CZ. I - WITAMINOWY ZAWRÓT GŁOWY

Tematyka pierwszego spotkania dotyczyła sałatek owocowych i surówek. Gośćmi honorowymi były panie pracujące w przedszkolnej kuchni, które wyjaśniły dzieciom jak ważne są owoce i warzywa w diecie każdego sportowca.

Podczas przygotowywania surówek i sałatek dzieci mogły dokładnie obejrzeć, powąchać, posmakować każdy produkt z osobna. Wspólne przyrządzanie posiłku było świetna zabawą i wielka przyjemnością, a jaka będzie kondycja…

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

 

TEMAT: Sałatki owocowe i warzywne dla każdego sportowca 

GRUPA: 4-latki

CEL GŁÓWNY:

  • kształtowanie postawy prozdrowotnej
  • utrwalanie nawyków i przyzwyczajeń zdrowego stylu życia

CELE OPERACYJNE:

  • dziecko nazywa etapy przygotowania głównego produktu - sałatki owocowej, sałatki warzywnej dla każdego sportowca
  • dziecko zna składniki potrzebne do wykonania sałatki owocowej i warzywnej, ich smak, zapach
  • dziecko zna zasady zdrowego stylu życia (prawidłowe odżywianie)
  • dziecko zna produkty zawierające witaminy
  • dziecko rozumie konieczność dostarczania organizmowi witamin (dobra kondycja fizyczna i samopoczucie)

METODY PRACY:

  • podające
  • problemowe
  • aktywizujące
  • praktyczne

FORMY PRACY: praca z całą grupką, zespołowa i indywidualna

POMOCE:

  • warzywa: sałata, kapusta pekińska, pomidory, ogórki zielone, papryka, szczypiorek, natka, koperek, oliwa, cytryna, sól, cukier, pieprz
  • owoce: ananasy, brzoskwinie z puszki, banany, kiwi, mandarynki
  • deseczki do krojenia, nożyki plastikowe, salaterki, sztućce do mieszania, małe talerzyki, małe łyżeczki, plastikowe widelczyki, ręczniki papierowe, obrusy na stoły, fartuszki dla dzieci, chusty na głowy

OBSZAR PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

  • 5.1 dba o swoje zdrowie, zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia

 

PRZEBIEG

Sala przygotowana do kuchennych rewolucji. Stanowiska pracy czekały na dzieci. Wszystkie ubrane w fartuszki z chustami na głowach oczekiwały gości. Były nimi panie kucharki, pracujące w kuchni przedszkolnej. Nastąpiło otwarcie warsztatów kuchennych.

Dzieci pod okiem nauczycielek i pań kucharek zabrały się do pracy.

Jedne przy stole z warzywami rozpoczęły oglądanie, wąchanie, smakowanie warzyw. Potem wspólnie z paniami zabrały się za ich krojenie.

Przy drugim stole pozostałe dzieci z wielkim zaangażowaniem rozpoczęły krojenie owoców, rozdzielanie na małe kawałki i wrzucanie do małej salaterki. Tutaj również można było smakować.

Podczas krojenia składników do sałatek dzieci dowiedziały się jak ważną rolę dla zdrowia stanowią witaminy, jaką dają siłę, kondycję fizyczną, dobre samopoczucie. Są niezbędne w diecie każdego sportowca: małego i dużego.

Gdy salaterki się napełniły, panie wspólnie z dziećmi wymieszały składniki i dodały przyprawy jeśli była taka potrzeba. Dzieci przystąpiły do degustacji. miały do wyboru sałatkę owocową i sałatkę warzywną. Sałatki były bardzo smaczne więc dzieci prosiły o dokładkę.

Na koniec dzieci pomagały w sprzątaniu sali. Zdjęły fartuszki, chustki z głów, umyły ręce i bardzo zadowolone, pełne energii oczekiwały na zabawy sportowe.

   

 

WARSZTATY KULINARNE CZ. II - "WITAMINOWY ZAWRÓT GŁOWY"

Część druga warsztatów kulinarnych to kolorowe kanapki i koktajle owocowe. I tym razem nie obyło się bez gości. Zaszczycił nas swoja obecnością szef kuchni pobliskiej restauracji, który opowiedział na czym polega praca szefa kuchni, jaki obowiązuje strój podczas gotowania, o czym należy pamiętać zanim spożyje się warzywa lub owoce. Przygotowywanie kanapek i koktajli znów było okazją do wielozmysłowego poznawania poszczególnych produktów. Ale smaczne! Nawet niejadki nie mogły się oprzeć samodzielnie zrobionym i tak ładnie wyglądającym kanapkom i koktajlom.

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

TEMAT: Kolorowe kanapki i owocowe koktajle

GRUPA: 4-latki

CEL GŁÓWNY:

  • kształtowanie postawy prozdrowotnej
  • utrwalenie nawyków i przyzwyczajeń zdrowego stylu życia

CELE OPERACYJNE:

  • dziecko zna etapy przygotowania kolorowych kanapek i owocowo-mlecznych koktajli dla każdego sportowca
  • dziecko zna składniki potrzebne do wykonania kanapek i koktajli
  • dziecko poznaje polisensorycznie poszczególne składniki
  • dziecko rozumie konieczność dostarczenia organizmowi witamin (dobra kondycja fizyczna i samopoczucie)
  • dziecko poznaje zastosowanie sprzętu kuchennego jakim jest blender

METODY PRACY:

  • podające
  • problemowe
  • aktywizujące
  • praktyczne

FORMY PRACY:

  • praca z całą grupką,
  • zespołowa i indywidualna

POMOCE:

  • składniki do kanapek: chleb, masło, jajka na twardo, pomidory, sałata masłowa, ogórek zielony, szczypiorek, rzodkiewka
  • składniki do koktajli: jagody w słoiczku, sypkie owoce (rabarbar, śliwki, czarna porzeczka), jogurty naturalne, mleko
  • deseczki do krojenia, noże plastikowe, talerze, tacki, blender kubeczki plastikowe, ręcznik papierowy, obrusy na stoły, fartuszki dla dzieci, chusty na głowy.

 

OBSZAR PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO:

  • 5.1 dba o swoje zdrowie, zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia

 

PRZEBIEG

Sala przygotowana do kuchennych rewolucji. Stanowiska czekały na dzieci. Wszystkie ubrane w fartuszki z chustami na głowach oczekiwały na gościa. Był nim szef kuchni z pobliskiej gospody.

Po raz pierwszy dzieci zobaczyły strój szefa kuchni i wspólnie z nim mogły pokucharzyć. Przygotowanie kanapek nie było problemem. Przygotowanie koktajli również. Ale w tym przypadku dzieci miały okazję smakować jogurty naturalne i owoce z którymi stykają się tylko latem: jagody, czarna porzeczka, rabarbar, śliwki.

Po raz pierwszy w przedszkolu zetknęły się ze sprzętem kuchennym jakim jest blender. Ale żeby zobaczyć jego pracę należało przygotować miksturę. Jogurt naturalny wlewamy do miski, do niego łyżeczką wrzucamy jagody lub inne owoce. Nauczycielka miksuje tak przygotowaną przez dzieci miksturę. Po tym wyczynie kosztujemy napój, który okazuje sie bardzo pyszny.

kolorowe kanapki i kefiry owocowo-mleczne również dostarczają odpowiednich składników odżywczych i witamin każdemu sportowcowi. Dodają siły, kondycji fizycznej, wpływają na dobre samopoczucie.

Na koniec zajęć dzieci podziękowały gościom. Pomogły w sprzątaniu sali. Odłożyły na miejsce fartuszki i chusty. umyły ręce i mogły podzielić się wrażeniami.

       

Za udział w warsztatach kulinarnych każde dziecko otrzymało dyplom.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBSZAR NR 4

KWALIFIKACJE I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI

  • "Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna" - kurs kwalifikacyjny w wymiarze 150 godzin, zorganizowany przez Kujawsko - Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku;
  • "Pedagogika zabawy" - Kurs kwalifikacyjny, w wymiarze 20 godzin, zorganizowany przez Wojewódzki Ośrodek Metodyczny we Włocławku;
  • Zajęcia szkoleniowe na temat Ruchu Rozwijającego bazującego na pracy Weroniki Sherborne;
  • "Wspomaganie rozwoju dziecka poprzez gimnastykę z muzyką" na podstawie metody Nowe Rytmy Reginy Przyborowskiej - Wynimko - warsztaty;
  • Programy aktywności M.Ch. Knill - 3 - stopniowy kurs doskonalący.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBSZAR NR. 6

ZAJĘCIA ZORGANIZOWANE –

zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu dla dzieci w zakresie aktywnego trybu życia, zdrowia  lub bezpieczeństwa.

Wiedza dziecka o otaczającym go świecie kształtuje się na podstawie interpretacji doświadczeń i formułowania opinii. Nasze pociechy posiadają naturalny głód wiedzy, co widać w niekończoncych się próbach zaspokojenia tej ciekawości. Naszą rolą jest nieustanne podsycanie tej ciekawości i tworzenie gruntu podatnego na zdobywanie przez dzieci wiedzy. Dlatego też realizując program "Przedszkole w ruchu" staraliśmy się dostarczać naszym podopiecznym jak najwięcej urozmaiconych aktywności, tak aby przekazana wiedza pozostała w pamięci i została wykorzystana w przyszłości.

Jedną z wielu takich aktywności był konkurs pod hasłem "Jadłospis dla sportowca".

 

SCENARIUSZ KONKURSU

GRUPA: 4- LATKI

TEMAT : Jadłospis dla sportowca- konkurs plastyczny

CEL :

  • Propagowanie zdrowego stylu życia
  • Umiejętne wykorzystanie zdobytej wiedzy za pomocą dowolnych technik plastycznych.

METODY PRACY :

  • Słowna – rozmowa
  • Oglądowa – obserwacja
  • Czynna – działanie praktyczne

FORMY PRACY :

  • z całą grupą ,
  • zespołowa ,
  • indywidualna

OBSZAR PODSTAWY PROGRAMOWEJ WYCHOWANI PRZEDSZKOLNEGO

  • 5.1 dziecko dba o swoje zdrowie , zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia

 

PRZEBIEG ZAJĘCIA

Ogłosiłam w grupie 4 - latków konkurs na ułożenie JADŁOSPISU DLA SPORTOWCA  za pomocą dowolnych technik plastycznych.

Po krótkiej pogadance na temat zdrowej diety sportowca dzieci podzieliły się na 5 zespołów każdy z nich odpowiedzialny był za przygotowanie jednego z posiłków : śniadanie , II śniadanie , obiad , podwieczorek , kolacja.

CELE KONKURSU :

  • Propagowanie zdrowego stylu życia
  • Kształtowanie postawy prozdrowotnej
  • Wykorzystanie zdobytej wiedzy za pomocą dowolnych technik plastycznych
  • Kształcenie umiejętności pracy w zespole
  • Rozwijanie sprawności manualnej

ZASADY KONKURSU

  • Format pracy dowolny
  • Prace mają charakter prac zespołowych
  • Prace są podpisane

TECHNIKI PLASTYCZNE :

  • Collage , wycinanki , wyklejanie plasteliną , mazaki ,kredki , rysowanie po śladzie , naklejanie gotowych elementów z pianki , dorysowywanie drobnych szczegółów.

Nad  całością opiekę sprawowali:

  • nauczycielka Elżbieta Wożniakowska.
  • Gość piłkarz – trener szkółki piłkarskiej UKS LIDER WŁOCŁAWEK Łukasz Lewandowski bardzo profesjonalnym okiem ocenił propozycję dzieci. Podkreślił rolę zdrowej diety w życiu każdego sportowca. Zaznaczył że jadanie pięciu posiłków dziennie jest wskazane dla wszystkich ludzi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBSZAR NR . 7

ZAJĘCIA NIEZORGANIZOWANE –

indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej – odkrywamy pasje, talenty, zainteresowania.

 

W zachęcaniu dzieci do aktywności sportowej, a co za tym idzie rozwijaniu pasji, talentów i zainteresowań  w tym kierunku, bardzo pomagają zaproszeni goście . W tym wypadku są to aktywni sportowcy, trenerzy z którymi rozmowa, zabawa sprawia dzieciom dużą frajdę. Dzięki takim relacjom wychowankowie mają okazję poznawać nowe możliwości własnego rozwoju.

 

Jednym z takich gości w grupie 4- latków był młody piłkarz – trener szkółki piłkarskiej UKS LIDER WŁOCŁAWEK Łukasz Lewandowski. Dzieci miały okazję, niektóre po raz pierwszy, wziąć udział w krótkim treningu piłkarskim, który odbył się na sali gimnastycznej.

Dzieci zostały podzielone na grupę dziewczynek i grupę chłopców.

Dziewczynki uczestniczyły w rozgrzewce : wymachy ramion, zbieranie grzybków, bieg z unoszeniem kolan, bieg na czworakach.

Chłopcy rozegrali krótki mecz w piłkę na dwie bramki, który skończył się remisem. Dziewczynki gorąco kibicowały.

Dzieci wspólnie pod okiem trenera wzięły udział w kozłowaniu piłki między chorągiewkami, podawaniu piłki nogą w kole, oraz pozowały do zdjęć.

Na koniec każde dziecko otrzymało ulotkę z autografem naszego gościa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBSZAR NR . 8

AKTYWNOŚĆ W GRONIE RODZINY

 

Zabawa jest dla dziecka sposobem nie tylko na odpoczywanie, ale również na uczenie się i poznawanie świata. Kierując się przekonaniem, że zabawa rozwija, tym bardziej, im bardziej we wspólną zabawę z dziećmi zaangażowani są rodzice postanowiliśmy zaproponować zajęcia sportowe dla dzieci i ich rodziców.

 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

TEMAT: RUCH Z RODZINĄ

MIEJSCE : sala gimnastyczna

GRUPA – 4 latki z rodzicami

CEL :

  • doskonalenie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe

CELE OPERACYJNE :

  • dziecko sprawnie i zwinnie wykonuje zadania
  • dziecko doskonale orientuje się w przestrzeni
  • dziecko umie czworakować
  • dziecko zna zasady i reguły zabaw
  • dziecko umie współpracować w zespole

Podsumowanie

Serdecznie dziękujemy rodzicom, o