Rozwój dzieci na poszczególnych etapach

Trzylatki

Dla dzieci trzyletnich nie ma rzeczy niemożliwych, zbyt trudnych czy zbyt nudnych. Wszystko, co robią, robią całymi sobą – całym sercem, energią i wiarą. I właśnie, dlatego nasze zajęcia i zabawy dla trzylatków zaplanowane są tak, by zachęcić je do zadawania pytań, odkrywania, poznawania i rozumienia otaczającego je świata. Mamy cierpliwość tłumaczyć, dlaczego lody są zimne, a tęcza kolorowa, skąd bierze się deszcz i dlaczego ludzie w Australii nie chodzą do góry nogami.

  

Czterolatki

Czteroletnie dzieci są już świadome własnego „ja”, i choć brakuje im wiedzy oraz niektórych umiejętności, to często po kilku próbach same dochodzą do budującego wniosku: „Potrafię to zrobić”.

Czterolatki odkrywają własne predyspozycje i talenty sportowe, artystyczne, muzyczne itp. To właśnie u 4-letniego dziecka zaczynają być widoczne indywidualne uzdolnienia, pojawiają się pierwsze „hobby i zainteresowania”, powstają pierwsze kolekcje (samochodów, znaczków, pluszowych misiów).

 

Pięciolatki i Sześciolatki

W wieku pięciu lat dzieci zaczynają prawdziwą, „dorosłą” naukę – poprzez zabawę wyodrębniają w zdaniach wyrazy, w słowach sylaby i głoski, oraz pozają cyfry. Potrafią je rozpoznać. Wykonują proste operacje matematyczne na cyfrach, a także znają kolejność i przemienność dni tygodnia, miesięcy, pór roku i pór dnia. Nie stanowi dla nich problemu odpowiedź na pytanie, ile jest 5+2, odróżnienie trójkąta od koła czy napisanie swojego imienia. Potrafią skonstruować gre planszową i rozwiązać zadanie tekstowe. W wypowiedziach, które składają się ze zdań złożonych stosują prawidłowe formy fleksyjne, używają spójników i przyimków. Posiadają bogatą wiedzę o otaczającym ich świecie.